Alla inlägg under augusti 2011

Av Elin Jonsson - 21 augusti 2011 19:12

Jaha då har Jana landat i sverige..:) saknat henne enormt men tyvärr så får jag inte kramas med henne eftersom mitt plan lyfter till turkiet på onsdag och hon åker till sveg på onsdag....bad timing kan jag bara säga rakt ut!!!!


aja det var skönt att få prata med henne iaf utan att tänka på att det kostar skjortan att ringa eller att hon ringer..

sitter på jobbet och funderar på om jag har resfeber för jag har sjukt ont i magen och mår riktigt illa...eller så kan de vara all kaffe ja häver i mig när jag är här..


hem och sova sen upp igen för att jobba dygn..:/


suck....kanske kan smita hem 1 timme tidigare idag.. får se


ent

<3

Av Elin Jonsson - 19 augusti 2011 19:23

förutom FÖR mycket kaffe idag så ja skakar som en gamal tant så mår ja riktigt bra. njuter av liver, har en underbar pojkvän, bra jobb me toppen kollegor, älskade djur och underbara vänner..


Saknar dock Jana som lever livet på Rhodos men som kommer hem till sverige i veckan men som ja inte kan träffa, längtar efter henne så det gör ont vissa dagar. trots att hon är kass på att höra av sig så älskar ja henne för det.. ni vet plötsligt händer der, när man hör en låt som man förknippar med en viss person..:)


älskade joakim är i sveg igen, skoja me honom å sa att han kunde stanna i sveg och jobba extra här, han tyckte ja skulle fixa en intervju så vi får se vad gunilla säger..:) visserligen bra meriter men ser ut som en gangster..haha får se vad sussi tycker först om ja törs lägga fram jockes hälsning. visserligen tror jag att han skulle göra ett toppen jobb ingen tvekan om saker. får se vad gruppen säger..:)


går dygnet idag och johan har fest så jag lär ju störa mig på att alla pratar och tjoar på balkongen men men sånt som händer är det inte eris som har fest så är det johan..:)

 

ska worka vidare nu..


å grattis till min kära vän i söder som fått en liten dotter idag, riktigt söt liten tjej som ja ska kramas med i oktober..:)


/ENT

Av Elin Jonsson - 11 augusti 2011 13:00

Ja då har vi blitt med kattunge.. pinglan var borta i ca 2 veckor, när hon kom hem var hon lite rund. trodde hon hade iaf 4 veckor kvar att gå. men icke då.. igår så ringer jens när jag är på jobbet å eftersom ja sitter i möte så kan ja inte svara. han messar å säger att det är VIKTIGT.. jaha tänkte ja i hans fall kan middags maten vara viktig..hehe men så har vi fått en kattunge. var bara att åka hem och dona, bädda om i bättre låda eller rättaresagt en banankartong med massa myspys i. ge mat och mjölk så hon fick i sig näring samt se till så den lille äter.


å jag som är van med hundvalpar och hur lätt mjölken kommer fram från tiken när man klämmer fick ju panik när det knappt kom nå alls från katten, idag när ja prata med syster som genomlevt detta sa att det var helt normalt..  egentligen hoppas jag på att hon får en till för det kan ju komma en dag senare om dom har mer ungar i magen. så slipper den där lille vara helt själv.. så efter turkiet så blir det en avmaskningskur på både mamma å bäbbe..


å missen är inte tillbaka så lillen får nog ta hennes plats. :(

kör ett dygn på jobbet idag. känns väl ok har massa roligt att göra med bodil.

ENT


Av Elin Jonsson - 1 augusti 2011 17:49

Ibland säger mig själ ingenting, helt tomt och så får det vara ibland.

synd bara att man tappar all lust och ork till att göra saker då..

var hem på lunch nyss, käkade och satte mig med kammen och gick igenom nala, eftersom hon varit skendräktig igen så ska hon ju fälla ur sig. gjort nästan en hel sida och kan lova att en halv ica påse fylldes..fattar inte hur mycket päls den damen har alltså.. å bara för att nala fäller så ska thea oxå fälla lite tycker hon..SUCK.. nya grannar ovanför har vi fått, hoppas som är lugna för jag pallar inte med party personer då kan ja lova att dom har en sur granne under..


riktigt trött och ska jobba natten..vill sova redan nu men det är bara att hålla humöret uppe och lägga sig på den utsatta tiden..skönt att få sluta 9 i morgon..:)

nää köra en tvätt kanske..


ENT



Ovido - Quiz & Flashcards