Alla inlägg under februari 2013

Av Elin Jonsson - 28 februari 2013 16:16

Var svårare än jag trodde att föda upp kaniner. 3 till gick bort under natten.
Nu är det en stackare kvar, och eftersom den kommer att ha svårt att hålla värmen själv så har den fått legat på min hals på morgonen, nackdelen i det är ju att nu kan jag inte släppa ner den i sin låda! Trots spån, päls och vid elementet så det är varmt!
Nej du det duger inte, den ska vara hos mig. Lägger jag ner den i lådan så går den runt, piper och till sist tar sig ut!
Så fort jag sätter dit handen kryper den upp och lägger sig där!
Så nu får den vara i min sportbh! Haha inte alla som har en kanin mellan brösten!
Men det är varmt och skönt å den sover så gott där :))

Hoppas denna klarar sig, för då kommer hon bli sjukt tam! Och tyvärr mammig men det får man väl ta :)
Rätt sött med en liten att pyssla om och som inte behöver gå ut för att göra sina behov, hon säger till så fint å då sätter man henne i lådan så gör hon det hon ska! :)

Funtar på att ta ett varmt bad kanske så man har något att göra iaf :)

Av Elin Jonsson - 27 februari 2013 20:37

Idag har det varit en bra dag :)
Städat här hemma *välbehövligt*
Följde med sambon på en roadtripp :)
Fixat med hästarna.

Och boat i ordning till dom små kaninerna, tyvärr så avled 2 st i morse :( men det är ju sånt som händer tyvärr. 4 st kvar nu som alla verkar pigga iaf. Äter och uträttar sina behov som dom ska :))

Och som det låter nu så är det matdags igen :))

Av Elin Jonsson - 26 februari 2013 15:21

Åååå dessa små kaninbäbbar är ju himla söta. Matade dom i morse och efter lite motstånd så gick det bra, andra gg gick lättare så dom börjar vänja sig nu.

Tog oss en tripp till Nyköping och på hemvägen passade vi på att luncha hästarna.
Har nu myst i sängen, jag med en kanin på bröstet och Kalle med en annan :))

Dags snart att dra sig mot stallet för mockning och insläpp :)

Av Elin Jonsson - 25 februari 2013 18:36

När jag kom hem från stallet står kalle i köket med en mini nappflaska, lite chockad för jag såg mjölkersättning till katter på bänken.

På köksön står det en skokartong med 6st små kaninbäbisar i!!!! Dom är mellan 5-10 dagar, pga att dom fått päls men inte öppnat ögonen, men en är snudd på.
Så nu börjar mitt uppdrag att lyckas få dessa att överleva!
Jag fick behålla en här hemma om jag lyckas! :))))

Av Elin Jonsson - 25 februari 2013 15:01

Ja idag strålar solen så fint på himlen :)
Hade ärenden på bibblan och apotek å ist för att ta bilen hela vägen till Trosa så parka jag 2 km innan. Fick jag både promenad och ärenden fixad :)

Fixar tvätt å donar nu innan det bär iväg mot stallet :)

Av Elin Jonsson - 24 februari 2013 17:36

Jobbet jag sökte på Ekerö ringde igår!
I'm in!!!! :))
Weeii äntligen efter att tagit beslut om att bli behandlingsassistent, till att söka massa jobb och nu få ett!! Drömmen!!

Vist så är det en jävla bit att åka och kommer att kosta men vi kör och se hur allt funkar. Tror nog det ska gå bra faktiskt. Är typ samma schema som på Stella i Sveg fast utan nätter. Men jag kommer ändå att få sova över hos Fam warnefjord de dager jag jobbar kväll så man får sömn innan man ska vara tillbaka på jobbet!
Dom inväntar bara mina papper från polisen sen är det klart :)

Å i morgon är det stalltjänst :))) mocka och pyssla evt ridtur vi får se. :))

Av Elin Jonsson - 22 februari 2013 13:27

Klev av mitt dygnspass 9 i morse och nu är det lov :)
Ledig tills på torsdag, idag och i morgon så är det tvätt och städ dag :)
Sen från måndag är jag hästvakt :)))
Ska ut och skumpa på tornado och spirit lite :) om spirit vill gå från gården vill säga :) han kan tydligen vara lite tjurig.

Myser ner mä i soffan mellan maskinerna, ska nog ta mig en efterlängtad dusch oxå!:))

Av Elin Jonsson - 20 februari 2013 17:04

Andra dagen på jobbet och 4 timmar kvar. Rätt trött och längtar efter min sovmorgon som jag ska njuta av i morgon. :)

Saknar min sambo jätte mycket oxå!
När man varit hemma 3 veckor och umgåst typ hela dagarna så är det skönt med lite distans. Men fan vad jag saknar honom

Ovido - Quiz & Flashcards