Alla inlägg under mars 2011

Av Elin Jonsson - 28 mars 2011 10:22

kan man köpa en enkelbiljett til Japan åt folk man inte gillar eller?!!

Av Elin Jonsson - 27 mars 2011 14:08

ja idag känner jag mig extra stolt över mina 4benta vänner här hemma..:)

hur kan man lyckas få såna underbara hundar.. snälla goa och glada i det mesta. thea som när hon kom var nog inte mycket för världen men nu. en pärla ur havet..:) har fått många frågor om ja kan ta en till hund men det går inte. har ju thea som trivs bra med tillvaron som den är så absolut inte en till vovve som kommer utifrån, ska behålla en efter nala men thats it.. ingen mer.. för ja tänker då inte stänga om mina hundar för att vänja in en  ny..även om jag är bra sugen på att räcka ut en hjälpande hand men det går inte..



har även dragit ett streck över bråket mellan mig och revan. känns oerhört skönt både för oss och för våra vänner..:) så det kan inte blir bättre..


underbara jens som alltid finns vid min sida..:)


har färgat håret på emelie nyss så vi ska snart tvätta ur det, sen ska ja klippa lite klor på snobben och göran:)

sen är det soffläge och en mysig middag som väntar kanske..:)


ENT

Av Elin Jonsson - 18 mars 2011 15:56

Jepp fredag och skolan har faktiskt varit givande förutom att en ***** välte ner min väska med datorn i..men den klarade sig tack och lov!! vet inte vad jag hade gjort om det gått sönder....


laddad inför i morgon, trevlig sällskap på isen å några öl kan fan aldrig sitta fel.

men dilemmat är hur jag gör med bilen. om ja ska ta den upp eller låta syster köra mig. egentligen så vore de bäst om syster körde mig för då slipper ja hämta bilen på söndag när jag ändå ska iväg till sollefteå.. aja vi får se..


pratat med beroende enheten idag om praktik 2 veckor där. så jag kan få vara på hemma plan isället för att resa bort. vore najs. hon skulle kolla och jag skulle få svar på tisdag em. men hon trodde det skulle gå bra. menar som lär ju inte ha så många praktikanter. så varför inte sen är det ju bara 2 veckor.


hoppas även på flytt till mosätt. känner att ja verkligen vill njuta av sommaren där på gården. så jävla fint som det är där. kommer ju bli underbart...

grillfester ect.. wow säger jag bara..hihihi.

nu ska ja la börja göra mig redo för att åka till felix snart..han fyller ju faktiskt 16 år..:)


ENT.

Av Elin Jonsson - 17 mars 2011 20:56

Jaha nu står man här och trampar igen.. har ju min praktikplats på hassela men de veckor jag har där strular till det.. under påsken då jag har som mest jobb och kan tjäna mest med pengar som jag verkligen behöver i maj..

sen fyller syster 40 år och jag å jens firar ett år..... så jag håller på att kolla efter en ny praktikplats i ljusdal och stan..ska ringa lite i morgon och hoppas på det bästa. annars får det blir hassela helt enkelt...

idag har jag inte gjort ett skit..förutom att jag besiktat lillvalpen som är kvar hos syster.sen har jag och vovvarna myst i soffan..

jana å helene kommer hem i morgon kväll så lördagen bjuder på öl drickande på isen i ytterberg..:) ska försöka pimpel fiska lite oxå mest för sakens skull..hehe
Atte å harry ska med hem så nala lär ha rolig, thea får nöja sig med att sitta vid mig och hålla sig lugn medans dom andra leker av sig..:)

Jens å wibbe har varit i järpen och köpt skoter.:) så nu har jag en egen jag kan åka på när jag vill med tjejerna..:) dom lär nog va hemma när som eftersom dom hade 17 mil vid 7 tiden..kommer bli najs detta..:)


nu är det ally mcbeal så jag ska glotta på det..


/ENT 

Av Elin Jonsson - 15 mars 2011 09:13

ja ska man ta och flytta då kanske, eftersom hyresvärden vill sälja och vi vill inte köpa något hus just nu, för tidigt,inge lust med lån + att om man ska köpa så vill man ju ha ett hus som har allt som man önskar..


Har 2 hus att välja på nu, ett på sveg, 2 vånings med  garage, och badkar..*love it*

men då ska han ha 4000:-/hyra så ska vi stå för alla andra kostnader el,vattenavloppo och sophämtning, och på sommaren kankse vi hamnar på en kostnad på 5000-6000 och vintern 6000-7500:- vet inte om det är värt de med tanke på att ja inte vet vart jag kommer få jobb efter skolan är slut.


det andra är u ytterberg 1,6 mil från sveg. mindre gård med tillgång till stall..:)

han ska ha 3000:- i hyra, så är det vedeldning som gäller, fast man kan ställa om pannan till el ifall man är borta. så får vi ta hur mycket ved vi vill från han som äger huset hans marker. killen som bor där nu hade en el på 1500:- på vintern å då eldade han 1gg per dag.. så egentligen så kanske det inte är så mycket att fundera på. enda som skrämmer mig är väl att man blir så isolerad från omvärlden. men vafan.. vi bor ju billigt.. det tåls att tänka på iaf..


igår åkte ja till syster, hon är i sthlm och parar lill fanny..:) så jag gjorde taco till barnen och pysslade med vovvarna. upp i morse och fixade med hjälp av jens. hem och hämtade mina vovvar så dom är här nu och jäser..:) ska snart ut med valparna bara det kan blir lite varmare ute..


lite läxor kanske man ska göra..:)


over and out


ENT.

Ovido - Quiz & Flashcards