Direktlänk till inlägg 2 augusti 2018

Rain ??

Av Elin Jonsson - 2 augusti 2018 21:08

Ja idag kom det äntligen en skur igen, med blixtar och dunder. Och självklart bestämde jag mig att åka å hämta ut mina packet just då..
helt dyngsur när jag kom tillbaka till jobbet ?
Men nu är acn på plats och jag slipper svettas på nätterna.

Är hundvakt i helgen så vi har flyttat tillbaka till vagnen.
För de var ju så när det separerades i mars och jag inte fick bo kvar så var alternativet att trycka ihop sig i en lägenhet i stan me en kollega och kär vän med typ 12 hundar å 3 katter. Eller låna husvagenen av min kära vän och chef.
Så valde husvagnen då jag behöver vara ensam och få tillåta mig själv att vara ledsen och totalt krossad för att kunna ta mig upp igen.
Så har bott här nu sen mars. Älskar stället.. stor vagn, stort förtält och inhägnad tomt för hundarna.. helt magiskt..
Men nu delar jag och Jana på ett hus för hon har fått valpar.
Men då Nala klivit in i höglöp nu och jag ska vara hundvakt så flyttade vi tillbaka till vagnen. Skönt men känns ensamt oxå då man blivit van igen att bo med någon.
Men får strax flytta tillbaka ?

Vist kan man sakna saker med en lägenhet, men de får mig bara att inse vad man tar för
Givet hela tiden.
Saknar jag fast boende för mycket så har jag åkt ner till vagnhärad och softat i huset hos en god vän. Lägenhet i stan lockar lixom
Inte så värst.
Men samtidigt så kan jag alltid åka hem och bo i janas lägenhet oxå nu ifall man vill närmare staden.

Har även bestämt en reunion men en god vän från Sveg strax. Han bor uppe i Sthlm och vi har knappt haft kontakt på 6 år. Så nu tyckte vi att det var dags. Vi har ändå
Hängt ihop sen 1a klass. Han som känner mig bättre än någon annan. Han som ser mina starka sidor och även kan plocka fram dom.. Såå mer kontakt med honom nu så jag fortare kan komma tillbaka till den där starka självsäkra tjej jag en gång var. Innan all skit kom in i mitt liv.

Så ska ja även lyckas klämma in en helg i Sthlm med kexet på mall of scandinavia..
Mycket jag vill göra men Såå lite tid..


Och jag känner att jag Är så fruktansvärt trött på att hela tiden försöka vara snäll, försöka vara till Lags,
att inte försöka skapa problem. Men blir bemött med otrevligheter och en osäkerhet och blir ff dömd för allt man säger och göra.. vet ni.. då känns det som om att trots allt arbete jag gör och VET att jag gör framsteg så känner man sig nedtryckt för att tvivlet finns där..

Men till slut så tar även mitt tålamod slut. Och jag börjar mer och mer inse vad som är viktigt för mig. Vad jag behöver för att må bra, vad jag söker för att finna frid med andra. Tänker lnte ta mer skit.. tänker inte tillåta mig själv att falla tillbaka till den där rädda och osäkra personen som varit i mig senaste åren.
Nope hon ska bort..

Rätt skönt att ha tagit tillbaka bloggen, fan vad jag behöver skriva av mig, få ut känslor, tankar och frustrationer. Men nu äre bädden, film och mys med dogsen.. ?

Over and out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Jonsson - 7 april 2019 19:49

Det senaste året har varit sjukt tufft. Separation, bott i husvagn hela sommaren sen sambo med Jana. Senaste månaden sambo i lägenhet i stan med janas dotter Flynn. Nu ska hissen renoveras där å med tanke på att lägenheten är på 6e våningen å Nala in...

Av Elin Jonsson - 10 november 2018 18:56

Länge sedan ja skrev nu. Men ibland så blir de så. Idag känner jag mig tacksam å måste dela med mig. Tacksam över att ha en underbar familj och vänner omkring mig. Spec tack till Mina vänner och kollegor på jobbet som öppnat sina hem och hjälpt ...

Av Elin Jonsson - 16 augusti 2018 23:46

Hatar dessa dippar.. att ena dagen må sjukt bra och vara glad. För att nästa vara ledsen, ensam, ångest å bara gråter.. sen vänder de på en sek för att något händer å man blir glad igen.. Sen i söndags så har de varit så.. Såå trött på det, vill vak...

Av Elin Jonsson - 12 augusti 2018 20:52

Flyttat upp i vagnen igen. Storstädat och fixat hela dagen. Ligger nu i sängen och tittar på serier och har tänt ljus och lyssnar på regnet. ...

Av Elin Jonsson - 11 augusti 2018 19:26

Ledig helg. Började med att krama toaletten i morse då mitt huvud höll på att explodera och jag var inte snabb nog med att få i mig Ipren.. Sen var vi iväg och handlande lite smått och gott till kvällen. Kom hem och fixade det som behövdes, sen va...

Ovido - Quiz & Flashcards