Direktlänk till inlägg 4 augusti 2018

Mörkrädd

Av Elin Jonsson - 4 augusti 2018 19:59

Ibland blir man bara mörkrädd och ledsen över hur vissa föräldrar är mot sina barn..
I vissa fall helt underbara men sen så kommer nonchalanten, egoismen och ungefär som om man tappar att man är förälder för att de inte är ens barnvecka/ helg typ att allt ansvar försvinner.. förälder är man på heltid.. man ställer alltid upp för sina barn, man ska alltid finnas där..

Jag har inga egna. Men jag har alltid funnits för syrrans.. oavsett vad jag gjort, tidpunkt på dygnet så har jag alltid släppt allt för att åka till dom.. fått ställa in saker i sista minuten eller mitt i något.. jag har alltid tyckt om att umgås med dom, att resa iväg och göra saker ihop. Att uppskatta varje minut av våran tid. Aldrig aldrig att jag skulle antyda att jag har tråkigt med dom..
Eller sucka över att det blir en helg jag får ställa in för att vara barnvakt..

Kanske är annorlunda att vara förälder på riktigt, ja vet inte.. men borde inte vara så..
Blir ledsen i hjärtat när flera jag känner har den där inställningen.. passa på att njut av att göra saker ihop med era barn, för snart är dom vuxna och inte vill umgås..
Att ha barn är något extremt fint och värdefullt.. många som verkligen vill ha egna barn men inte kan få pga olika saker. Värsta är medicinska problemen. Att livmodern är ogästvänlig som de så fint heter.. man ska inte alltid ta saker förgivet..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Jonsson - 7 april 2019 19:49

Det senaste året har varit sjukt tufft. Separation, bott i husvagn hela sommaren sen sambo med Jana. Senaste månaden sambo i lägenhet i stan med janas dotter Flynn. Nu ska hissen renoveras där å med tanke på att lägenheten är på 6e våningen å Nala in...

Av Elin Jonsson - 10 november 2018 18:56

Länge sedan ja skrev nu. Men ibland så blir de så. Idag känner jag mig tacksam å måste dela med mig. Tacksam över att ha en underbar familj och vänner omkring mig. Spec tack till Mina vänner och kollegor på jobbet som öppnat sina hem och hjälpt ...

Av Elin Jonsson - 16 augusti 2018 23:46

Hatar dessa dippar.. att ena dagen må sjukt bra och vara glad. För att nästa vara ledsen, ensam, ångest å bara gråter.. sen vänder de på en sek för att något händer å man blir glad igen.. Sen i söndags så har de varit så.. Såå trött på det, vill vak...

Av Elin Jonsson - 12 augusti 2018 20:52

Flyttat upp i vagnen igen. Storstädat och fixat hela dagen. Ligger nu i sängen och tittar på serier och har tänt ljus och lyssnar på regnet. ...

Av Elin Jonsson - 11 augusti 2018 19:26

Ledig helg. Började med att krama toaletten i morse då mitt huvud höll på att explodera och jag var inte snabb nog med att få i mig Ipren.. Sen var vi iväg och handlande lite smått och gott till kvällen. Kom hem och fixade det som behövdes, sen va...

Ovido - Quiz & Flashcards