Alla inlägg under december 2011

Av Elin Jonsson - 31 december 2011 10:52

Just before our love got lost you said,
"I am as constant as a northern star."
And I said, "Constantly in the darkness,
Where's that at?   
If you want me I'll be in the bar."

On the back of a cartoon coaster
In the blue TV screen light
I drew a map of Canada
Oh, Canada
With your face sketched on it twice.

Oh, you're in my blood like holy wine
You taste so bitter and so sweet
Oh, I could drink a case of you, darling
And I would still be on my feet
Oh, I would still be on my feet.

Oh, I am a lonely painter
I live in a box of paints.
I'm frightened by the devil
And I'm drawn to those ones that ain't afraid.

I remember that time you told me
You said, "Love is toching souls."
Surely you touched mine.
'Cause part of you pours out of me
In these lines from time to time.

Oh, you're in my blood like holy wine
You taste so bitter and so sweet.
Oh, I could drink a case of you, darling
And still I'd be on my feet
I would still be on my feet

I met a woman
She had a mouth like yours
She knew your life
She knew your devils and your deeds.
And she said, "Go to him, stay with him if you can
but be prepared to bleed."

Oh, but you are in my blood
You're my holy wine
You're so bitter
bitter and so sweet.
Oh, I could drink a case of you darling
still I'd be on my feet
I would still be on my feet.

Av Elin Jonsson - 31 december 2011 09:09

slutet på detta år kan inte bli värre.. jag hoppas att det blir bättre 2012 men det vet man aldrig..

att lita på en person så innerligt och inse att man blivit sviken. det gör så ont, går inte ens att beskriva känslan.. men de flesta har ju genomgått detta så de lär ju veta hur det känns.


jag älskar mina vänner som stöttat mig och lyssnat på mina gråtattacker.. Ni är guld värd alltså..

jag klarar detta genom er..  <3


/ENT

Av Elin Jonsson - 14 december 2011 22:31

Valparna kom 4 dagar för tidigt. i lördags den 10/12. eftersom ingen kunde jobba åt mig så fick jag kontakta Johanna som fick vara barnmorska:) allt gick galant och det vart 5 fina valpar. 4 tikar och 1 hane.

3 bluemerle och 2 svart vita..såå söta, starka och underbara..


nala har varit lite orolig, dålig i magen och stirrig men nu börjar hon komma in i mamma rollen när det börjar bli som vanligt här hemma, att hon får vara med, gå ut med thea och sådär. 


i dag var första dagen som jag var borta i några timmar med jobbet medans jens passa. i morgon ska jens till stan och jag ska till min mor en timme på kvällen å äta tårta:) så då får hon klara sig själva här hemma. thea får dock följa med mig..


faktiskt skönt att vara hemma i en vecka nu och inte göra ett dugg.. bara softa.. i morgon ska jag nog ta och städa lite här hemma så det ser ok ut igen, på med mattorna osv..


nu lång film..


/Ent

Av Elin Jonsson - 8 december 2011 17:40

Det är stopp i  min toa!! eller i hela badrummet för den delen..

Jens skulle vara jätte snäll i fredags och städa hela lägenheten, 

när han städade toan så råkade han ha ner wc hållaren som åkte ner när han spolade.

ringde alec och fråga vad vi skulle göra, han tyckte vi skulle ta en slang och trycka ner wc saker ur toa rören och ner i det stora röret så försvinner den.. å de gjorde vi, allt var frid och fröjd tills igår då vattnet steg när vi spolade och det bubblade i badkars röret, pelle var hit och fixade hela dagen å det gick inte så rörmockaren ska kommai morgon...suck tur att vi har jenkan högst upp så vi kan låna hennes dusch å toa..:)


ent



Av Elin Jonsson - 5 december 2011 19:10

Alltså seriöst.. tror folk att man är så dum att man inte förstår när man blir pikad och utfryst? skrattad åt och att vissa mår bra i andras elände..HALLÅ....jag är inte så dum, Jag märker direkt en pik, om det så är att säga hej så hör jag på personer om det tog emot, det är en sak som är speciell med mig.. och det njuter jag av.. så försök inte lura mig att jag VILL MISSUPPFATTA så jag får en diskussion. vem fan vill det? eller vänta..jooo det finns en person som vill det faktiskt. en person som snackar sjukt mycket skit om allt och alla, kan ena sekunden trösta någon för den gråter för att i andra ringa en vän och gotta sig i den andres elände.. joru jag har nog hört hur folk beter sig.. å faktiskt inte via rykten, utan från personer som själv blivit utsatt...ojojoj.... sen hur många förhållanden är sabbad pga det,, det är en del det... oxå från källor..


så kom inte här och säg att jag skapar missuppfattningar, när jag hälsar men får inge svar tillbaka, jag är med i gruppen men du vänder mig ryggen.

det är inte jag som förstör för mig själv i detta iaf..


en vacker dag så kommer personer som beter sig såhär att inser att dom gjort ett fett misstag i sitt beteende, för dom kommer vara utestängda från de saker som dom verkligen vill vara delaktig i... to bad, bron är brunnen och går inte att laga...


känns så jävla skönt att få skuta iväg tunga stenar och bara le när dom flyger iväg...

ENT

Av Elin Jonsson - 4 december 2011 12:03

Kan inte folk bara låta mig vara ifred, om folk inte gillar mig så fine.. jag gillar inte heller alla på denna ort, men jag går inte å snackar skit och förstör deras liv för det...

men det gör tydligen vissa.. förstår inte hur folk kan gotta sig åt att andra mår dåligt och  njuta av situationen å sen spela dum och säga att man försöker å den andra inte förstår det... såå falskt....


aja skaka av mig detta och ska njuta av ett julbord med hjärtat och svärfar m familj..

ska skratta och äta gott idag. till stallet i morgon och tisdag, göra några jobb dagar för att sedan vara valp ledig i en vecka..



tack mina älskade vänner som stöttar mig och finns när jag behöver er som mest..

<3

Av Elin Jonsson - 3 december 2011 19:52

Jag har haft en underbar vecka..

i torsdags åkte vi på jobbet till svenstavik och hade MI utbildning, har inte skrattat så mycket så länge kan jag lova.

Idag har jag och magda haft hand om stallet då sussi och ronni är i västervik och kollar på hästbuss.:))

vi trotsade vädret och red på volten, jag kände för en barbacka tur, och det var första gången på flera år som jag ridit barbacka så det var helt underbart kan jag lova..:) lite nervös och ovant att ta sig upp dock men det gick fint..


7 valpar bokade nu både hanar och tikar så jag hoppas att Nala får iaf 8..:)


är glad som har mina vänner som stöd, glad för att folk förstår och försöker ge råd. 

Men det är sjukt jobbigt att infinna sig i en sits där man inte är välkommen,

Men jag är den jag är, och vissa gillar inte det, å vissa gillar inte att dela med sig.. å så är det.. det kan inte jag göra nå åt. ja kan inte råför att vissa känner sig ensam och inte kan hantera att man får motgångar..sånt är livet..

Men jag tål inte att bjuda på mig själv och verkligen försöka gilla läger, för att sedan när man vänder ryggen få höra hur vissa pratar skit!!!! jag står för mina åsikter och jag tänker slå näven i bordet för nu är det NOG!!!!!

Jag tänker inte ta mer skit, för det har gått för långt...

detta är min borg. ingen slår ner min mur!!!!


Synd att vissa ska bete sig som små snorungar bara för att det inte går som dom vill, men jag har hört vad som sägs från dessa munnar och jag vet vad som är sant.. och det gör de folk som kommer till mig och berättar detta oxå... No way att jag kommer bju på mig själv ett dugg till...falskhet i mina ögon är det värsta...


saknar Dig Jana nå så sjukt mycket ska du veta........... även om du behövs när det stormar så måste jag lära mig rida på stormen själv ibland..:)


men min älskade Nala ska snart valpa..det kommer bli underbart.. Kommer skydda dessa valpar med allt vad jag är värd...:)

ENT

Ovido - Quiz & Flashcards