Alla inlägg under januari 2013

Av Elin Jonsson - 31 januari 2013 12:00

Idag är en bra dag <3
Solen skiner och fåglarna kvittrar för fullt :)
Har varit på bibblan och lånat första boken av tolkien så den ska jag begrava mig i efter lite lunch och en promenad :)

Idag är det torsdag och clara veckan börjar :) och det är 2v tills man blir 27!! Helt otroligt vad tiden går! Jag ska iaf göra min otroligt goda smörgåstårta och en prinsesstårta åt Clara :))) mums längtar redan..

Nä nu ska jag nog kolla vart min sambo tog vägen så vi får i oss lunchen någon gång!

/

Av Elin Jonsson - 29 januari 2013 17:16

Städning vart det ändå, kände att jag inte riktigt kunde tillåta mig att slappa på soffan om jag inte gjort något vettigt innan :)

Lagade lunch åt hjärtat å nu funderar man på middag! Alla dagars problem. Får nog ta en vända i frysen och titta :)

Av Elin Jonsson - 29 januari 2013 07:57

Börjar bli skapligt less nu.. Täppt i näsan och vidrig slemhosta!!
Huvva

Ska orka mig ur sängen för lite städning, massa damråttor här nu!
Tar promenaden i em el kväll som det ut nu iaf :)

Av Elin Jonsson - 26 januari 2013 11:21

Av Elin Jonsson - 25 januari 2013 19:30

Fick tiden hos psykologen i morse som jag ville ha.
Efter mycket tårar, tester och användbara verktyg blir jag skickad till läkaren på måndag för evt medicin.
Vet att det varit illa men såhär illa trodde jag inte att det var!

Men känslan efter besöket att äntligen hittat problemet ger mig ett lugn, att äntligen få börja min resa och hitta vägen tillbaka.
Psykologen vart mäktigt imponerad över mitt sätt att beskriva allt på, min medvetenhet och styrka att klarat mig såhär långt. Och igenom dom orden fick jag mer styrka till att fixa detta!!
Känns helt underbart! :))

Nu är jag på rätt väg och lyckan i att ha Kalle vid min sida är obeskrivlig! Älskar honom så mycket!! :)

Av Elin Jonsson - 22 januari 2013 19:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Elin Jonsson - 22 januari 2013 08:46

Igår när Clara kom hem från dagis så berättade hon att hon fått äta tabletter på dagis för att hennes kompis hade spytt och fick åka hem i magsjuka!
Weeiiii!!!! Eller inte.... Har nyss varit förkyld och då har jag inte lust att få magsjuka heller!!

Vaknade 7,10 i morse å insåg att Kalle och Clara försovit sig. Själv gick jag upp och fixade med Thea, gjorde mig frukost å bäddat ner mig igen och ska försöka få lite sömn innan jobbe.
Clara har vaknat flera gg i natt å Kalle har tagit min plats så det har inte blivit mycket sömn.

Av Elin Jonsson - 21 januari 2013 13:48

Jepp idag tog jag mig en härlig promenad i power tempo, :)
Kändes riktigt härligt efter iaf, varit och pussat på Kalle i verkstaden och nu sitter jag i soffan hemma och har intagit lunch!!
Köra ett magpass sen innan duschen kallar på mig :))

Min stakars Thea blir bara mindre och mindre, hon har fått nån jävla fix idé och vill inte äta fodret, men rester osv går bra! Jäkla hund!!! Blir nog till Apoteket i morgon för lite canicur till hennes mage :)

Ovido - Quiz & Flashcards