Direktlänk till inlägg 15 mars 2011

flytt? vart?

Av Elin Jonsson - 15 mars 2011 09:13

ja ska man ta och flytta då kanske, eftersom hyresvärden vill sälja och vi vill inte köpa något hus just nu, för tidigt,inge lust med lån + att om man ska köpa så vill man ju ha ett hus som har allt som man önskar..


Har 2 hus att välja på nu, ett på sveg, 2 vånings med  garage, och badkar..*love it*

men då ska han ha 4000:-/hyra så ska vi stå för alla andra kostnader el,vattenavloppo och sophämtning, och på sommaren kankse vi hamnar på en kostnad på 5000-6000 och vintern 6000-7500:- vet inte om det är värt de med tanke på att ja inte vet vart jag kommer få jobb efter skolan är slut.


det andra är u ytterberg 1,6 mil från sveg. mindre gård med tillgång till stall..:)

han ska ha 3000:- i hyra, så är det vedeldning som gäller, fast man kan ställa om pannan till el ifall man är borta. så får vi ta hur mycket ved vi vill från han som äger huset hans marker. killen som bor där nu hade en el på 1500:- på vintern å då eldade han 1gg per dag.. så egentligen så kanske det inte är så mycket att fundera på. enda som skrämmer mig är väl att man blir så isolerad från omvärlden. men vafan.. vi bor ju billigt.. det tåls att tänka på iaf..


igår åkte ja till syster, hon är i sthlm och parar lill fanny..:) så jag gjorde taco till barnen och pysslade med vovvarna. upp i morse och fixade med hjälp av jens. hem och hämtade mina vovvar så dom är här nu och jäser..:) ska snart ut med valparna bara det kan blir lite varmare ute..


lite läxor kanske man ska göra..:)


over and out


ENT.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Jonsson - 7 april 2019 19:49

Det senaste året har varit sjukt tufft. Separation, bott i husvagn hela sommaren sen sambo med Jana. Senaste månaden sambo i lägenhet i stan med janas dotter Flynn. Nu ska hissen renoveras där å med tanke på att lägenheten är på 6e våningen å Nala in...

Av Elin Jonsson - 10 november 2018 18:56

Länge sedan ja skrev nu. Men ibland så blir de så. Idag känner jag mig tacksam å måste dela med mig. Tacksam över att ha en underbar familj och vänner omkring mig. Spec tack till Mina vänner och kollegor på jobbet som öppnat sina hem och hjälpt ...

Av Elin Jonsson - 16 augusti 2018 23:46

Hatar dessa dippar.. att ena dagen må sjukt bra och vara glad. För att nästa vara ledsen, ensam, ångest å bara gråter.. sen vänder de på en sek för att något händer å man blir glad igen.. Sen i söndags så har de varit så.. Såå trött på det, vill vak...

Av Elin Jonsson - 12 augusti 2018 20:52

Flyttat upp i vagnen igen. Storstädat och fixat hela dagen. Ligger nu i sängen och tittar på serier och har tänt ljus och lyssnar på regnet. ...

Av Elin Jonsson - 11 augusti 2018 19:26

Ledig helg. Började med att krama toaletten i morse då mitt huvud höll på att explodera och jag var inte snabb nog med att få i mig Ipren.. Sen var vi iväg och handlande lite smått och gott till kvällen. Kom hem och fixade det som behövdes, sen va...

Ovido - Quiz & Flashcards