Alla inlägg under februari 2013

Av Elin Jonsson - 11 februari 2013 17:48

Ja verkligen en jobbig dag. Men nu kan det bara bli bättre!
Sista veckan på sjukskrivningen och jag ska försöka göra det som får mig glad :)
Kanske tar mig en tripp till Nettan och hälsar på över helgen.
Träffade henne igår och om någon får mig att skratta nu så är det hon.
Ska överväga saken under veckan men det kan sitta fint :)

Av Elin Jonsson - 9 februari 2013 21:20

Frågan är om man ska gå med i postkodlotteriet eller ej!
Är ju rätt sugen så varför inte!
Danne var skapligt sur i veckan när hans postnr drogs å han it hade någon lott :/ å min känsla säger ju köp!!
Så gör ja inte de så kommer vårat nr dras!
Kbk som sambon säger

Av Elin Jonsson - 8 februari 2013 19:31

Ja nu har nala åkt iväg!
Familjen är topp! Hon kommer få köra rally lydnad och agility :)
Vi får hälsa på när vi vill och jag får låna med mig henne när jag ska till Sveg :) känns underbart.

Men riktigt tomt nu. Först Thea och nu nala! Vad ska jag nu göra när Kalle jobbar? När vänjer man sig att vara utan djur?
Nala har alltid varit vid min sida i alla lägen! Hon har ju alltid varit en del av mig så det känns som om en del har försvunnit!
Jag hoppas hon får det bra nu och att allt funkar med nya familjen.
Mitt lilla hjärta!

Av Elin Jonsson - 7 februari 2013 23:43

Ibland så får man bara massa olika känslor i kroppen och vill uttrycka dom. Men om man gör det så är det ju alltid någon jävel som tar åt sig!
Förstår de inte, ibland kan man ju säga/ skriva saker riktat mot någon, men ibland kan det komma upp en tanke på något som hänt för länge sedan el när man var liten och man uttryckte inte allt då och då gör man de nu ist för att rensa.
Sjukt hur hjärnan fungerar egentligen och hur man agerar i olika situationer.

Menar det finns folk som jag gärna skulle vilja möta och säga exakt vad jag tycker om dom egentligen. Men det skapar bara problem, man tror sig vara ärlig men då är man ju bara elak!
Däremot är det viktigt att berätta för dom man håller av deras bra sidor å varför man håller av dom. Borde det inte vara lika viktigt att berätta för folk om dom gör något som ingen uppskattar så dom kan ändra på det el tänka på de iaf?
Problemet är att större delen kan inte ta det! Dom är bäst och det dom gör är inte fel, fast dom typ förlorar sina vänner å dom som är kvar är falska och snackar skit bakom ryggen. Borde man inte öppna ögonen då? Och kolla sig själv om man gör något fel?

Hmm skumma kvälls tankar :)) men tycker det är synd att folk inte kan ta kritik och göra något bättre av det än att bli sur. Då blir man en sur gammal kärring/gubbe som sitter ensam på hemmet å knappt personalen vill träffa en lixom. Huvva vilket liv!!

Nä le och var glad ist.. Och behandla andra så som du själv vill bli behandlad! Det är fan ett motto som borde följas!

Av Elin Jonsson - 7 februari 2013 13:05

En vecka kvar innan man blir 27! Huvva vad tiden går!

Har iaf tagit en härlig lång promenad med Nala :) riktigt skönt i solen.
Nu kör vi ett twilight maraton innan jag ska power träna! :)
Å på tisdag är det dags att återgå till jobbet, köra 2 dagar sen ledig när jag fyller år och fredag pga läkar besök.
Skönt med en mjukstart!

Av Elin Jonsson - 6 februari 2013 14:57

Ja idag stod bakning på schemat.
Började dagen med att köra Clara på dagis så Kalle fick sovmorgon.
sen 1 timme i skogen med nala, massa bus och spring, sen medans jag bakade så fick hon sin aktivitets boll att härja runt med! :) söt hunden min som på fredag ska åka iväg och testa sitt nya hem :/

Bakade iaf både mjuka och hårda kakor idag så nu lär hjärtat bli nöjd :)

Nu är det soffläge tills middagen ska lagas. Hemma gjord pytt står på menyn :)

Av Elin Jonsson - 5 februari 2013 13:20

Ja idag är det inte mycket som blir gjort!
Clara fick vara hemma från dagis idag, så vi har haft soffmys innan Kalle åkte på jobbet. Smurfarna rullar för fullt på TVn och vi bara myser, fixar tvätten emellanåt! Nu ska jag ner och se ifall min efterlängtade bok ligger i brevlådan :))

Av Elin Jonsson - 4 februari 2013 15:27

Sov gott min älskade Thea!
Du har gett mig 2 helt underbara år.
Alltid funnits vid min sida och tröstat mig när jag varit ledsen och fått mig att skratta. Vi har arbetar oss igenom allt svårt ihop och jag är så stolt över dig!
Du kommer vara så saknad min lilla prinsessa!

Ovido - Quiz & Flashcards