Alla inlägg under februari 2013

Av Elin Jonsson - 19 februari 2013 21:42

Var sjukt omotiverad till att bege mig tillbaka till arbetet i morse. Men jag tog mig iväg och fick ett väl bemött välkomnande av både kollegor och barnen! Värmde mitt hjärta.
Känns skönt att vardagen kommer igång igen.

Skönast är att krypa ner i sängen och få sovvaaaaa!!! :))

Go natt

Av Elin Jonsson - 18 februari 2013 16:36

Nikes morsa messa idag och frågade om jag ville vara hästvakt nästa v.
Tur att det är lov så jag är ledig så självklart vill jag vara hästvakt :))))

Ska dit ikväll och gå igenom foder osv :) lycklig tjej nu..

Arbetsintervju i morse på Ekerö gick jätte bra så jag hoppas jag får tjänsten. Dock 1 timme resande enkel väg men trivs jag där så offrar jag lätt en timme i bilen :)

Nä nu blir det pasta gratäng :))

Av Elin Jonsson - 17 februari 2013 20:08

Blev väckt som vanligt kl 7 av Clara, men lyckades somna om ett tag iaf. Städa upp i huset tills svärföräldrarna skulle komma hem sen bar det iväg hem till huset och roade mig med tv spel medan Clara å Kalle var kvar i verkstaden.

Clara är nattad och Kalle är iväg en sväng, sen blir det kvällsmys framför Johan Falk :)) lite morötter, gurka och popcorn med dipp! Mums
Jag ska även ta mig lite ostkaka :)))

Imorgon är det dags för intervju på Ekerö å älskade Kalle ska följa så jag hittar.. Underbara människa :)))

Av Elin Jonsson - 16 februari 2013 21:27

Trodde fröken Clara skulle ta en sovmorgon då jag höll henne vaken till 21 igår! Men inte då!! 7.00 vaknade hon!! Zzzz

Aja satte igång Barnkanalen och sov vidare 1 timme iaf. Sen upp å hoppa och gjorde vårrullar, käka frulle, städade och tog en dusch, innan vi åkte till svärföräldrarna. Förberedde för middagen så kom alla fina gäster!
Skulle vara sandra, Dennis å Martina men Martina jobbade så jag bjöd in Niklas å Kalle bjöd Pontus å madicken :))
Riktigt super trevlig kväll med god mat och mycket skratt!

Nu ligger man i soffan å halv sover medan Kalle är ute och skruvar :))
Tror jag kommer att somna ordentligt när lång filmen börjar. Men somna på soffan är ju så himla gött! :)

Sov gott pöss

Av Elin Jonsson - 15 februari 2013 19:31

Vaknade i morse med värsta klumpen i bröstet. Iväg för cellprover igen!!! Huvva
Men 5 min ifrån sjukan så ringer dom och informerar att läkaren är sjuk och att deras system legat nere så dom har inte kunnat ringa innan!!!
Aja var bara att vända!

Hämtade Clara och åkte till jobbet med mitt sjukintyg. Sen har vi legat i sängen och spelat Modig :))
Lillstumpan får vara vaken lite längre ikväll så vi alla får sovmorgon i möra :))
Sambon är med Pontus och skruvar bil :)))

Av Elin Jonsson - 14 februari 2013 22:52

Kl 00,00 natten till idag så trodde jag att det ringde på Kalles telefon, men han hade satt alarm så han skulle vara den första som grattade mig på min dag <3 jag fick super tidig frukost på sängen och välja vad jag ville ha i present! Jag valde ett nytt ps3 spel som jag velat ha länge.

Folk har smsat, ringt och skrivit på Facebook. Fått över 200 grattis idag! Heeelt otroligt. Vist att folk skriver grattis på fb bara för att dom ser att en fyller. Men det var typ 10 av alla grattis där som gjort så. Resten är mina vänner som grattat mig i flera år. Värmer nå så fruktansvärt mycket!!

Bjöd svärföräldrarna, sandra, Pontus och madicken på tårta och fick massa fint av dom.
Sen ska vi ha middag för resten på lördag. Jag ska göra vårrullar och bjuda på :))

Super nöjd med denna dag som man haft ångest för! Men jag är glad och mår jätte bra! Kommer somna med ett stort leende på läpparna ikväll!!

Av Elin Jonsson - 13 februari 2013 15:58

Ja nu är man iaf på rätt spår!
Känns så himla gött.
Gjort smörgåstårta idag och ska göra vanliga i morgon. Clara ville ha rosa prinsesstårta, klart hon ska få det :)

Av Elin Jonsson - 12 februari 2013 15:52

Vakna tidigt då kalle och svärfar satte igång med golvet i hallen!
Var sjukt kallt i huset så jag startade el elementet och stängde in mig i sovrummet med en film :)
Fick energi och tog mig en promenad på 5km.
Kom hem och hade tempot uppe så det vart städning av huset!
Inhandlat allt gott till tårtorna som ska göras och bjudas på om 2 dagar!
Huvva 27 bast! Tiden bara rinner iväg alltså.
Men att fylla år på alla hjärtans dag har aldrig suttit fel :))

Maten är i ugnen så vi hinner äta innan Kalle ska iväg med Pontus och hämta bil i stälje. :)

Skönt att Kalle kommer iväg å umgås med sina vänner. Vi har varit rätt instängda med varandra ett tag nu.

Pöss

Ovido - Quiz & Flashcards