Alla inlägg den 24 september 2011

Av Elin Jonsson - 24 september 2011 09:13

vissa människor tänker inte på konsekvenserna av deras handlande.. too bad for them..


syster hittade ett hus, hon blev LOVAD första tjing på det och att det INTE skulle vara någon budgivning.. hon skrev över gamla huset på Mats, tog ett lån och skulle lämna handpenning och skriva kontrakt igår 16,00.. 14,30 så ringer försäljaren och säger att han sålt huset till en person som bjöd med..


då undrar jag.. hade inte syster första tjing? och vad hände med att INTE ha budgivning??!! så jävla lågt och dålig stil.. Han skulle ringt till syster och sagt att köpare har ringt och erbjuder en högre summa och att han funderar på att ta deras bud. så syster fick en chans att buda över..men icke det...

Jag tycker att det är så jävla dåligt.. och jag står för vad jag säger att jag önskar honom all olycka och skit i världen...men inte bara vi som tycker illa om denna person.. Jag anser att vi har med all rätt berätta för folk hur svinigt detta gått till för någon konsekvens med sitt beteende ska människan ha!!!


å sen fick ja en kommentar om att jag hade ett omoget beteende och borde växa upp..då mothugger jag med.. tänk dig in i sitsen själv och hur nöjd skulle du vara med ett lån som inte går att lämna tillbaka och bli grundlurad vid näsan?

jag förstår att man skyddar sina vänner och familj i vissa fall. men om jag fick höra att någon av mina närmaste vänner eller syskon gjort såhär så hade jag skämts och frågat hur personen tänker!!!


detta är min åsikt och den står jag för oavsett hur mycket hugg jag får för såhär gör man inte!! muntliga avtal gäller lika som vid skriftliga och är lika brottsligt att bryta.....


så tänk på konsekvenserna nästa gång......

Ovido - Quiz & Flashcards