Alla inlägg under mars 2013

Av Elin Jonsson - 22 mars 2013 12:56

I morse när jag vaknade vart jag putt för att alla jobbar å Kalle måste till verkstaden!
Önskade att jag hade haft hund så jag iaf hade något att göra!

Och då är man smart att höra av sig till Angelica och lånar fina engla :) engla är från viljas första kull som jag förlöste :) hon är såå fin alltså!!!

Varit och busat i skogen och lekt på gården. Nu slöar jag i soffan och engla snarkar på golvet :)
Mys dag..

Av Elin Jonsson - 20 mars 2013 17:47

Ledig dag :)
Kalle tog med oss till busiz idag i Nyköping för att leka :)
Luncha på Max och handla på Willys!
Bra dag! :)

Dock sen fick jag mess av Emelie som behövde ta sig från Vemdalen då hennes älskade alex blivit sjuk :(
Kramp kolik har stackarn fått.
Guld stjärna till Marita som varit i stallet med honom sen 10 i morse.
Måste ringa å tacka min älskade extra mamma tror jag. :)

Av Elin Jonsson - 19 mars 2013 19:38

Idag så har man gjort ett 10-14,30 pass :)
Första som hände var att en kund kom in med 11 kaniner!
Mor, far och 9 ungar!!
Och eftersom föräldrarna är för gamla för att sälja så tog jag dom :)
Pappan fick följa med hem idag och mamman hämtar jag när ungarna är redo att lämna mamman :)
Alla är så super tama och gosiga :)
Kunde knappt sluta snusa på dom små ;)

Kiwi var väl inte jätte förtjust i början när det kom en ny kanin in i rummet men hon mjuknade upp rätt fort.
Hon börjar bli tjock nu iaf så snart har vi oxå bäbisar i huset :) känns himla bra.

Ikväll är det the librarian på tv :)
Kommer sitta klistrat kan jag lova. Om jag inte somnar efter 10 min ;)

Av Elin Jonsson - 18 mars 2013 09:15

Kalle å Clara har åkt till vljung för lite verkstads sysslor. Själv skulle en promenad sitta fint i det fina vädret, meen efter att vaknat vid 5-6 varje morgon i över en vecka så är sängen så lockande! Så det blir till att slöa och titta på lite film :) typ sova lite.

Skulle egentligen på arbetsintervju på tullen 14,30 för att extra knäcka som servitris i sommar, men då messa Jana och behöver hjälp i butiken från 14. Så på med röda tröjan och iväg. Då kan jag behöva sova lite.

Av Elin Jonsson - 17 mars 2013 17:13

Jepp idag var vi och plockade upp Jana! 4 mån sen vi sist sågs.
Kalle och Clara var med och vi var ut och käka lunch och snackade skit :)
Kort stund men så värt det. :) nu drar hon den sista till gran canaria sen vidare mot mallis :)
Kanske jag borde besöka henne där en sväng :)))

Nä nu blir det till att spela

Av Elin Jonsson - 15 mars 2013 15:01

Skulle jobbat sista dagen idag på M-G men tog en semesterdag ist!

Varit på djuraffärn och pratat med chefen och jag börjar i morgon :)))
Så jävla nice.
Evt jobbar jag söndag oxå, vore bra för ekonomin men samtidigt så vill jag åka och träffa min älskade Jana som kommer hem från Indien på söndag och blir bara hemma ca 1,5v så min chans att träffa henne är ju på söndag! Om jag inte tar ännu en Arlanda tripp när hon ska åka :)) det vore nice igen.

Nu ska jag nog ut i det fina vädret :)

Av Elin Jonsson - 13 mars 2013 20:59

Efter i natt så är det 2 dagar kvar på denna anställning :)
Sen hoppas jag att jag får börja så snabbt som möjligt på djuraffärn.
Jag vill helst börja på lördag och köra nonstop till sista mars för jag misstänker att man får lön månaden efter där å då behöver jag alla timmar jag kan få nu så jag får någon lön i april iaf.
Men ska sälja iväg nala nästa helg :( tungt men bäst så för oss alla än att dra ut på det.

Sen kommer väl deklaration innan midsommar fett nice. Blir till en utomlands resa för dom pengarna.

Min mage är fortfarande cp. Gått bra hela dagen men nu mot kvällen så mår jag illa igen. Huvva jag vill inte ha det såhär!

Nä nu blir de ryggläge

Av Elin Jonsson - 12 mars 2013 12:39

Att vakna kl 6,15 på en ledig dag borde kännas hemskt! Men idag var det så himla skönt att vakna till ett städat och fint hus :)
Vart frulle, lite mys framför kaminen sen for hjärtat iväg till verkstaden och jag åkte in och solade :)

Sen tog jag mig en härlig timmes promenad :) mår så himla gött just nu.
Jag är lycklig igen och jag känner att livet börjar ta sig igen. :)

All kärlek till min älskade sambo som stått vid min sida :)

Ovido - Quiz & Flashcards