Alla inlägg under mars 2013

Av Elin Jonsson - 11 mars 2013 18:33

Idag fick jag ett samtal från Maria på djurmagazinet i Södertälje :)
Jag fick jobbet jag tjatat om!!!!!!!!!
Såå förbannat jävla glad just nu..

Jag ska dit på torsdag och snacka schema, och förhoppningsvis börjar jag på måndag :)
Det innebär att jag fortfarande kan timma på M-G ibland och ta nätter ;)
Tjing i kassan.. Ska ta på mig massor med timmar på djurmagazinet och jobba jobba jobba :)
Sen är det ju kanon att djurmagazinet är vägg i vägg med gröna skylten ;)
Bjuder på en bild :)

Vaknade dock i morse av magsjuka! Så trots en lycklig dag så mår magen piss! Men har haft massor med energi så emellan kräkningarna så har jag stor städat hela huset. Tog bara en hel dag!! Hehe

Nu inväntar jag bara att mitt hjärta ska komma hem :)

Av Elin Jonsson - 9 mars 2013 19:32

Trodde jag åkte på magsjuka i onsdags men tydligen inte.

Idag så har vi varit ute i det vackra vädret och grillat korv med sandra, Dennis och madicken. :) jätte mysigt
Väl hemma så började sambon klaga på magont, gick och spydde efter ett tag, trodde det var maten han kasta i sig i morse. Men nu är det ofta spring på toa, feber och ont i kroppen!
Magsjuka på hög nivå!!
Då lär jag åka på det snart!

Hade tagit upp fläskfilé till middag och bestämde mig för att göra lyx middagen ändå. För om jag får magsjuka så har jag iaf avnjutit riktigt god mat innan. Samt att kalle kan ära den i morgon om han är frisk.
Har nu bäddat ner mig i soffan så han får vara ifred i sovrummet. Tror jag slaggar i gästrummet i natt :)

Av Elin Jonsson - 8 mars 2013 19:10

Javisst är man stolt när kusinens band ligger nr 4 på P4 toppen :)))
Och dom stiger :)) i like it!!

Jobbat idag, var och pussade på sambon sen i verkstaden. Han kom hem för ca 1 timme sedan och föreslog myskväll, men sen ringde pojkvännen Pontus och ville ha hjälp med crossen så han hämtade Kalle och dom for. Ja det var våra. Myskväll tänkte jag. Men då ringde han nyss och sa att han var påväg hem för att mysa <3
Ååå vad han är underbar! Nykär igen :))

Av Elin Jonsson - 7 mars 2013 22:07

Dagen fortsatte lika bra som den starta :)
Har nu full möblerat i gästrummet och det vart toppen!!!! :) jag är så jävla grym..

På med leggins, tunika och klackarna för en tur på stan, man blir extra glad när man känner sig fin, fina kommentarer från hjärtat och blickar på stan kan göra en flicka glad :)

Dags att sova och ladda för en dag på jobbet i morgon :))

Av Elin Jonsson - 7 mars 2013 07:20

Kan det bli bättre??
Nu hörde Jana från djurmagazinet av sig och ville träffas om jag fortfarande var intresserad av en tjänst :)
Känns ju hur bra som helst!!

Samtidigt delad, vill ju jobba med missbruket samtidigt som att jag vet att jag kommer trivas så himla bra på djuraffärn! Där kan jag allt och jag älskar ju djur!
Hoppas lönen är lika bra som inom behandling för då blir det djuraffärn ist!
Riktigt glad tjej och bra start på dagen! :)

Av Elin Jonsson - 6 mars 2013 14:37

Åkte på jobbet till 11 massa energi men magen ville inte riktigt hänga med.
Sätter oss för möte. Magen blir värre, börjar kallsvettas!
Informerar personalen och jag blir hemskickad!

Ligger nu i gästrummet med kaninen och mår inte allt för bra, men har iaf fått mina darkside böcker så då har jag något att göra iaf :)

Av Elin Jonsson - 5 mars 2013 19:26

Vaknade och var glad över att jag skulle börja 14,30 idag. Då skulle jag hinna med allt jag ville.
Men kolla schemat för säkerhetens skull! 13,30 började jag vist. Å en timme kan göra mycket!

Hann iaf med att duscha, fixa frulle, städa, diska, köra ut Kalle å Clara till vljung och passade på att lämna av han kaninen oxå.
Sen hem och städade ur buren åt kiwi och gjorde allt nytt och fint :)
Nu ska vi börja med att göra henne tam!
För tydligen har den förra familjen inte hållt på med henne på typ 1 år!
Och hon hade j blivit klo klippt 2 gg men dom hade inte hunnit på slutet!!
No shit!!! Klorna var så långa så dom var böjd!!! Helt sjukt..
Men hon var helt underbar att klippa klorna på!! :)
Men lätt 1cm om inte mer fick jag klippa av. Huvva stackarn..

Blev iaf i huset idag då barnet jag har hand om fick nån inflammation el virus i ögonen! Så ögon droppar i högsta hugg och hoppas att det inte smittar!

Puss å kram

Av Elin Jonsson - 4 mars 2013 20:21

Skönt att börja en vecka med ledighet!
I morse var vi iväg och hämtade en kanin med alla tillbehör för bara 100kr!!!
Helt otroligt!

Var ut till svärföräldrarna och hämtade hanen som ska vara med vår hona 2 dagar sen hoppas vi på bäbisar :))
Jätte tam och go tjej som fick namnen kiwi :)

Sen har jag och Clara stor städat hennes rum och fixat all tvätt!
Kalle har gjort klart våran hall så nu är det bara möbler som ska dit ;)
Han är på Crossmöte så jag vart sagoläsare idag, och Clara somnade nästan direkt! Annars brukar hon ställa konstiga frågor och säga godnatt 10gg. Men hon måste varit trött idag!

Nu hör jag Pontus bil så då kommer hjärtat hem <3

Ovido - Quiz & Flashcards