Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Elin Jonsson - 5 januari 2013 15:29

Idag har jag skrivit ut kontrakten som gäller nala. Familjen som är intresserad av nala kommer i morgon och träffar henne :)
Och jag känner mig redo att lämna iväg henne! För jag vet ju att hur det än blir så kommer hon hem till hösten, antingen för att stanna eller för valpning. Så jag är redo att släppa taget nu.

Thea kommer det nog att bli svårt att omplacera då det är en väldigt speciell dam. Folk förstår nog inte hur viktigt det är att man ser till hundens bästa!
Folk kan antingen ha haft hund i alla år men kan fortfarande inte ett skit!
Medans vissa tar hem en hund för första gg och lär sig as fort.

Sen när man skriver att hon ska vara ensamhund, inga barnfamiljer å helst kvinnliga ägare så tror folk att hon är aggressiv el galen även om man skriver under att hon inte är det utan att dessa krav är för att hon ska få må bra och känna sig trygg.

Vi får se hur allt slutar men jag är redo att släppa taget om hundar ett tag fram nu. Även om jag kommer att gråta ögonen ur mig när dom åker.
Så vet jag att detta är bäst för oss alla.

Krävs stor styrka att göra detta för nala har alltid funnits här för mig. I vått och torrt har hon stått vid min sida! Så det kommer bli tomt.. :(

Ovido - Quiz & Flashcards