Alla inlägg den 8 augusti 2018

Av Elin Jonsson - 8 augusti 2018 22:04

Psykologen i morse efter att haft ?uppehåll? en månad. Fick extremt mycket beröm över det arbetet jag gjort med mig själv under denna månad. Hinder jag kommit över, nya tankemönster och även blivit starkare som person. Fått mer perspektiv på saker. Inte längre låst i rädslorna, lärt mig att hantera dom.
De gånger jag varit utagerande och elak i ord är för att försvara mig själv eller någon annan som jag tycker blivit fel behandlad, vilket jag har gjort helt rätt i enligt min psykolog. Att ryta i. Om personen tar det som om jag ?inte förändrats? sä är det den personen som sitter fast i sina gamla mönster, sitt destruktiva beteende och det kaos som ff finns i dennes persons huvud..
Men kan lura kroppen till att man mår bra, man kan lura sin omgivning. Men själen vet alltid sanningen. Och det kommer bita en i röven ifall man inte kan vara ärlig med hur man mår.

Idag fick ja frågan vad som gör att jag drar till mig människor..
-jag är glad
-har energi som smittar av sig
-hjälpsam
-lyssnar och ställer alltid upp och stöttar
Och viktigaste..
- jag är helt ärlig om hur jag mår och vad jag går igenom..

Dessa egenskaper gör att jag har dom vännerna jag har omkring mig idag..
dessa egenskaper skall stärkas och mina rädslor skall hanteras och tillåtas vara där.
Dom får komma. Dom får larma men dom får inte skrida till handling..

Älskar mina tider hos psykologen. <3

Ovido - Quiz & Flashcards