Alla inlägg under januari 2013

Av Elin Jonsson - 20 januari 2013 17:16

Idag åkte nala till sin nya familj, dock kommer hon hit V8 då dom ska till fjällen en vecka. :)

Känns både bra och ledsamt, bra för att dom var verkligen en toppen familj och nala fastnade direkt för deras 3 mån bäbis :)) jag tror att det kommer gå jätte bra för dom.
Men vist var det tungt att se henne åka. :/ men livet går vidare..

Av Elin Jonsson - 19 januari 2013 13:44

Ja i morgon åker nog nala, känns tungt i hjärtat att säga farväl till sin bästa vän, men det är ju bara för en tid fram :) kommer bli intressant att se hur det är utan hundar.
Men tårarna trycker ju på faktiskt.

Så jag uppskattade att Clara fick vara hos farmor idag medan Kalle åker Cross så jag fick vara med nala idag själv. Vi bröt mot alla regler och myst ner oss i soffan med chipsen :) helt underbart att ha henne snarkande på mitt bröst!! Perfekt sista dag <3

Är samtidigt frustrerad för jag vet inte riktigt vilket humör jag är på, less å irriterad men varför?!! Dagens fråga

Av Elin Jonsson - 18 januari 2013 19:24

Ja idag har det blivit massor!!!!
Först ut på isen med tjejerna, gick rundan som Kalle plogat upp som är ca 3km sen sprang jag den.

Kom hem efter massa ärenden och nu efter middagen så vart det work out.
30 min nonstop mage, 20min rumpa och 10 min armar!! Nu är jag slut!

Men tack min bästa PT Viktor Mattsson som stöttar och peppar 55mil bort :)))

I morgon blir det Cross :))

Av Elin Jonsson - 18 januari 2013 07:54

Var upp och släppte ut tjejerna och fyyy vad kallt det är ute brrrr..
Men vi ska ut på isen idag tydligen så Clara får köra lite fyrhjuling :)

Åå jag börjar bli skapligt less på min förkylning som suttit i sen jul!! Fan alltså!! Gjort alla prover som finns å dom hittar Inge fel!! Hmmzzzz
Ingen allergi heller! Konstigt

Nä upp å hoppa å få i sig frukost

Av Elin Jonsson - 16 januari 2013 15:33

Ja nu är det träning som gäller!!
Trots förkylning så tog jag tjejerna på en 4km promenad och ikväll kör jag lite styrkepass, gjorde ett igår på 40 min och det känns idag :) inte hemskt men känns iaf, älskar min träningsapp!
Slut med alla sötsaker, lördagar kan jag unna mig något gott men thats it!!
Men har redan gått ner 1kg på en vecka så nu jävlar ska magpartiet och kärlekshandtagen bort :))))))

Även pratat med nikes mor om att få komma och pyssla i stallet och rida lite då och då! :)))

Livet leker trots denna jävla förkylning som oxå ska bort nu!!

Av Elin Jonsson - 14 januari 2013 10:11

Just när man tror att förkylningen släpper å man känner äntligen! Nä efter 1 timmer känner man febern smyga sig på! Vad fan ere för fel!!

Tackar iaf Carro å Henke för en underbar helg! :)
Ja å Carro har pratat mycket om mitt beslut ang hundarna och det känns så skönt när Carro förstår och anser att jag ska göra det som känns rätt för mig, mamma ringde förra veckan och hon är nog den enda som frågat mig vad vill DU göra? Jag förstår att vissa reagerar kritiskt men då tycker jag att dom inte riktigt lyssnat på mina anledningar och förstår mina motiv till valet. Men sånt som händer.
Nä upp och städa sen göra massa matlådor till veckan innan febern däckar mig totalt :/

Av Elin Jonsson - 13 januari 2013 15:10

Kalle tog med sin henke i morse för lite Crossåkning på isen, så fick jag å Carro lite tid för oss själv :)
Massa skit snack, minnen och situationer! :) tog med hundarna på promenad på kalkis, kollat in tullgarns slott och per morbergs hem :)

Men killarna kom hem tidigt då det tydligen var jakt pågår där dom skulle åka :/ så vi tog pizza lunch och nu häng i soffan. Killarna spelar Tintin och ja å Carro mobilnördar ;)
Riktigt glad för att dom kom denna helg!! :) trots att ja å Kalle är dunderförkyld och borde vara nedbäddad men vafan det som inte dödar härdar! ;)

Av Elin Jonsson - 12 januari 2013 15:04

Ja igår så anlände fina Carro och Henke, vart massa snack och öl innan vi insåg att sängen var ett måste om vi skulle orka dagen idag.
Sandra kom vid 9 så åt vi frulle sen lastades hojarna och vi for ut på isen. Grillade korv och kört massa :))
Men ja å Carro höll på att frysa ihjäl så vi for hem och har nu bäddar ner oss framför en film. Blir bastu sen när hjärtat kommer :))))

Härligt att ha vännen på besök måste ja ju säga :)

Ovido - Quiz & Flashcards