Alla inlägg under december 2012

Av Elin Jonsson - 25 december 2012 17:37

Att vara i sveg och umgås med släkt och vänner har varit det bästa avslut på detta år.
Igår vart det massa med mat å fina presenter :) super nöjd med allt!!

Idag har vi varit i byvallen hos bror och åkt skoter, pulka och grillat korv:)
Fick fin middag hos mor, och nu myser vi lite innan det är dags för dusch och sen utgång med bästa gänget!

:))) Sveg levererar det bästa som vanligt tack <3

Av Elin Jonsson - 20 december 2012 19:42

Ja men vad jag ätit mat!!
Igår på lilla julafton på jobbet, mat och godis, julmiddag idag hos svärföräldrarna! Hann ju knappt bli hungrig sen igår innan man ska äta igen lixom.

Har iaf packat stora väskan inför en vecka i Sveg, bara smått kvar och städa upp i huset innan man åker i morgon :)
Å jag är så himla glad att min älskade Amanda ska fira jul med oss och följa med ut på juldagen och röja :)))
Sebben tycker jag ska bli mä i morgon på hockey och öl, men vi får se hur de blir. Efter 55mil i bil är jag nog it så peppad på det. Men vi får se.

Nu en öl innan de e dags att ta ut flickorna för natten och bädda ner sig själv. :))

Av Elin Jonsson - 19 december 2012 13:44

Har nu jobbat i 24 timmar har bara 7 Tim kvar innan jag får åka hem för att krypa ner med hjärtat en stund innan man ska vara tillbaka här kl 8 i morgon.
Sen blir det hem och packa väskan inför resan till Sveg på fredag.

Av Elin Jonsson - 18 december 2012 16:32

1 dag till lilla julafton på jobbet.
2 dagar tills jag och älsklingen byter julklappar.
3 dagar tills vi sitter i bilen mot Sveg.
4 dagar tills jag får kramas med Mette och evt hästarna i Älvros!
5 dagar tills jag ska hålla mig gömd för herr Hedin så jag slipper vara bakis på julafton!
6 dagar tills man får kramas med tjocka släkten och svulla julmat :)

Av Elin Jonsson - 17 december 2012 07:57

Ja nu rinner tårarna som floder.
Vi har tagit ett beslut att sätta ut nala på foder och tabbort Thea! :(
Vi jobbar så dumt och blir begränsades det vi vill göra. Samt att hundarna inte får den aktivering dom behöver.
Kommer dock ta hem nala vid parning och valpning i vår. Och evt behålla en valp då till sommaren eller sätta ut en tik från kullen på foder.

Sjukt jobbigt beslut men det kommer bli bäst för alla. Nu ska man bara hitta rätt familj, jag har lixom rätt hårda krav på dom :) känns iaf lite bättre över att man får hem henne igen och valpar.
Men har man haft en bästa vän som funnits där i vått och torrt i 4 år så blir det sjukt tungt..

Min städ och bakdag måste bli av även om man helst vill ligga i sängen.

Av Elin Jonsson - 15 december 2012 09:50

Igår var verkligen inte min dag! Hade natten mellan tors-fre på jobbet. Svårt att somna men när jag väl lyckades så blev man väckt av telefon att några ungar dragit ut för att se på meteorregn!!!! Jaga ungar halva natten och kunde inte somna om!

Stressa hela dagen igår då vi var 2 vuxna på 4 barn! När jag väl fick åka hem och såg huset så insåg jag att jag glömt min plånbok på jobbet så det var bara att vända!!!!
Riktig skit dag!
Satt i verkstaden m Kalle, blev bjuden på middag av svärföräldrarna sen hem och sov.
Blev väckt 4 av Clara som var kissnödig. Sen kom hon in 5,30 igen och det var ok för vi skulle ändå upp och iväg besiktad bilen. Som inte gick igenom så nu står den på lyften och lagas så vi tar oss tä Sveg på fredag :))))))

Av Elin Jonsson - 12 december 2012 22:30

Ja om 9 dagar sitter jag i soffan hos mamma i överberg och myser :)
Ska kramas och vara skit dryg med henne så hon saknar mig extra mycket när jag åker igen. Härligt att brorsan m familj ska vara med på julafton oxå :))
Längtar som en tok. Men jag å kalle byter klappar här hemma innan vi far för att slippa ha med det fram och tillbaka :) men det han inte vet är att jag köpt en till liten åt honom son han får på jul :)))) hihi

Å när jag kon hem så har Kalle dragit på värmen i sovrummet så det är riktigt varmt och mysigt nu :)
Kolla film, mysa sen sova. Imorgon blir det lång promenad och sen ett dygnspass.

Pöss

Av Elin Jonsson - 11 december 2012 20:01

Jaha då har man avklarat ett bowling pass och det gick superb bra :)
Sitter nu på jobbet och gnuvar mig för hemfärden! Stö storm och motorväg är ingen bra kombination!! Men det blir till att köra lugnt.
I morgon kör jag ett 12 timmars pass weeii först utbildning sen möte och efter det vanligt jobb! Fullt schema!

Och sitter nu och väntar på att få höra av dom andra jobben jag sökt. Trivs ju bra här men jag vill verkligen jobba inom missbruk. Så jag hoppas jag får något av det jag sökt!!

Ovido - Quiz & Flashcards