Alla inlägg under oktober 2012

Av Elin Jonsson - 18 oktober 2012 19:23

Har haft en riktigt tråkig dag på soffan, tittat på smurfarna och käka pizza! :)
Kalle drog oväntat iväg till Sthlm för att kolla bildelar!!! Aja jag tog telefon och ringde å surra skit med mina gamla kollegor i Sveg! Å bara av att höra Oskars och Sussies röster gjorde mig genast på toppen humör och kaffe sugen! Men insåg att ja måste köpa nytt kaffe i morgon då de som fanns verkar finnas på övertid! Men men stor mugg kaffe och sappar mellan tvkanalerna :) mår rätt prima med det!

Lotta är nere oxå men med halsfluss så det blir nog Inge besök där då jag inte får bli sjuk nu!

Av Elin Jonsson - 18 oktober 2012 08:53

Ja då får man sota för att man körde 12 timmars pass igår! Gjorde typ inte ett skit på jobbet men ändå vaknar man med problem! Så vågar mig inte på jobbet idag. Blir en hemma/sängdag. Suck!!!

Av Elin Jonsson - 17 oktober 2012 20:01

Försöker hålla humöret uppe och fortsätta som vanligt efter operationen och lyda läkarens order om att inte lyfta tungt el anstränga mig. Men svårt när jag inte vill visa mig svag osv. Men känner själv hur fel det blir när jag lyfter saker. Hur trött, yr och skakis jag blir av ansträngning. Borde nog inte jobba även om kollegorna är snäll och låter mig ta de lätta uppgifterna. Känner själv hur jag stressar upp mig. Orolig för infektioner och om något blir fel. Samtidigt som att jag inte vill vara hemma och inte göra ett skit!
Kör denna vecka ut nu så får vi se hur jag mår på fredag. Sen är ja ju ändå ledig 3 dygn! Aja det löser sig. Känner mig bara så ledsen!! Vill bara vara som vanligt!!!

Av Elin Jonsson - 17 oktober 2012 07:04

Vill ligga kvar under täcket å mysa! Inte kliva upp, gå ner i källaren å duscha!! Sen väntar ett 12 timmars pass idag på jobbet! Inte riktigt taggad alltså!

V44 närmar sig å vad ska man göra? Tog ju ledigt för en v utomlands men dom planerna sket sig. Om vi har turen att byta mcn mot skotern vi vill ha och det är bra med snö i Sveg så kanske man ska åka dit å lattja lite.
Jag kan ju alltid sno brorsans skoter så har vi en varsin :))

Nä klockan tickar! Mot duschen!!

Av Elin Jonsson - 16 oktober 2012 18:10

Fick massa pussar av min älskling i morse innan han åkte till jobbet.
Fick en stor kram av kollegan Zanna när jag kom på jobbet och med orden -vad roligt att se dig!
Fick kram av ett av barnen som sa att han saknat mig!

Sen pratade jag nyss med bästa mickan i telefon :) men vi hann inte avsluta riktigt så måste ringa henne sen ikväll.
Skulle ringt Lotta innan jobbe men sov till 13 idag så hann inte. Får bli på torsdag tjej för jag jobbar hela dagen i morgon.

Mår riktigt bra idag, lugn och harmonisk känsla i kroppen! :))
Längtar tills jag kommer hem och får krypa upp i älsklingens famn <3

Av Elin Jonsson - 16 oktober 2012 07:42

Sjukt mysigt att bli väckt av massa pussar innan hjärtat drar på jobbet! Men sjukt drygt att kliva upp å släppa ut hundarna för att sedan försöka somna om! Aja måste sova om ja ska orka jobba sen

Av Elin Jonsson - 16 oktober 2012 00:03

Varför lägga energi på någon man hatar? Varför starta en konflikt nu när det äntligen är över. Är jag så jävla viktig i ditt liv så du måste läsa min blogg? Att du måste ta åt dig ist för att skratta åt det.
Kan du inte bara vara lycklig över det DU har?
Vad fan gör det dig vad jag skriver?

Att du tar åt dig visar ju bara din dåliga självkänsla och osäkerhet!
Jag tycker verkligen synd om dig!
Gör dig själv en tjänst å sluta läs min blogg! Tar bara massa onödig energi
Jag vill bara slippa er! Snälla låt mig vara ifred!!!

Av Elin Jonsson - 15 oktober 2012 07:27

Ja ny vecka och nya saker att göra :)
Idag blir det inte mycket gjort, ska ta mig en härlig höst promenad längst elljusspåret när jag vaknat till liv och vädret blir lite bättre :) sen tänkte jag åka till svärföräldrarna och göra i ordning i passaten lite ;)

Ååå min viktminskning verkar gå som planerat. Bara genom att sluta med dricka och godis samt äta mindre portioner mat så har jag lyckats att gå ner nästan 1kg bara på någon dag :) härligt att få komma igång sen ordentligt med träning och motion. Ska försöka hitta mig zumba att börja med oxå!
Fast nu sover jag nog vidare lite till :)

Ovido - Quiz & Flashcards