Alla inlägg under juli 2012

Av Elin Jonsson - 5 juli 2012 22:27

Ja i morgon då jävlar smäller det!!! Blir grillning med Goa flickor sen kommer grabbarna och vi kör sista förfesten i lägenheten! Kan inte bli bättre!!! Mår så himla bra nu när jag äntligen är påväg och ska få umgås med alla goa vänner sista helgen kan inte bli ett bättre avslut i Sveg. Hoppas jag bara att alla sura människor kan lämna mig i fred i helgen så vi slipper skicka någon på sjukhuset! ;) nu kör jag sista natten och det ska firas med en öl när jag kommer hem!!! Haha fan vad jag e redo nu!! Huvva!! Humöret är på topp!

Av Elin Jonsson - 5 juli 2012 00:14

Knappt 2 dagar kvar innan tvillingarna och Kalle kommer! 2 dagar tills jag, Mette och revan tar oss en grillning och massa alkohol intag:. Enda som e problemet är ju att besökarna inte kommer fören på kvällen! Men har iaf förvarnat dom att miss Elin lär vara klapp full med sig sällskap! Haha detta kan inte sluta annat än på bästa sätt!! Fan vad roligt vi ska ha! Hoppas vi hittar på några av grabbarna oxå så Kalle har sällskap så han slipper hänga med bara brudar! Haha. Nervös har jag blivit oxå, flytten är riktigt nära!! Men detta kommer bli en upplevelse! Ny miljö och nya människor att träffa. tycker dock lotta kan söka sommar jobb där jag ska vara så kan hon vara med mig ett tag till!! Så gör de nu lotta!! Kom igen!! :) nä nu ska man väl ronda såhär näst sista natten på jobbet!! Puss puss

Av Elin Jonsson - 3 juli 2012 17:30

Kom hem runt 8 och sov till 10 då nya chefen ringde å väckte mig för att få min nya adress! Klev då upp och gjorde massa ärenden på Sveg. Handlade thai lunch och for till lotta! Luncha sen vart det en promenad ner till stranden och lapa lite sol! Hem och packade lite kartonger och städa. Gjorde mig sedan en grym kycklingsallad. Nu står det mellan att ta ett bad el ligga på soffan! Risken att jag somnar i badet är stor så jag tror det blir mys med hundarna i soffan ist! :) och det är bara 3 dagar kvar innan jag får kasta mig i kalles famn igen!! Sen behöver jag inte vara ifrån honom såhär länge mer!! Känns riktigt underbart. Nä over and out gott folk! Tack för en trevlig dag lotta! <3

Av Elin Jonsson - 2 juli 2012 14:41

Ringde chefen fö vården idag nere i Trosa kommun och frågade vad hon hade nu då att erbjuda så jag ska komma ner nästa vecka.. Och hon hade ett sådant bra erbjudande att jag inte kunde säga nej jag börjar v 30 ist.. utan jag tackade JA direkt.. Skulle även få högre lön än här hemma just för att locka ner mig lite tidigare..hehe

så jag kör igång där nästa onsdag och går 3 dagars intro, för både hon och jag ansåg att jag kan vårdyrket så bra så jag behöver inge längre intro.. sen kör allvaret igång om 2 veckor.. då har jag ett heltids schema som sträcker sig bra många veckor och sedan timtjänst evt vik.. fan vad underbart att få börja någonstans!!!!


känslan av att nu händer det, det är nu mitt liv verkligen börjar. det har lixom stått still så länge nu.. inte bra inte bra...

så jag ska iväg i möra och köpa mig kartonger så jag kan börja packa lite mer..


Amanda och Jossan kommer på fredag, tidigt hoppas jag..

kalle kommer iaf på förmidagen, så ska vi till hogdal och träffa ulrika för att se om vi får ordning på hundarna..
sen ska första ölen öppnas så fort jag kommer hem.. jag och revan satsar på en helg med riktig fylla.hehe

sista helgen i sveg måste man ju bara fira..


fast när jag väl sätter mig i bilen nästa måndag och ska åka så kommer ju tårarna att falla för alla goingar som jag lämnar här hemma.. Men jag vet att dom är glad för min skull och dom får så lov att pallra sina rövar ner och hälsa på oxå..sen lär ju ja åka hem rätt ofta då jag har en far som behövs ses till lite grann..:))


men super nice.. om en vecka är man sambo på riktigt!!!! helt underbart... <3


 

min fina <3


 

Av Elin Jonsson - 1 juli 2012 01:23

-Gud vad jag saknar dig!! Gumman kom hem nu! Pussss" när man får detta sms kl 1 på natten så smälter man ju!! Underbara pojkvän jag har! Kan inte hittat bättre alltså. Och jag har nog bestämt mig för att flytta ner nästa måndag och ta erbjudandet inom vården och extra på behandlingshemmet! Är ju alltid en början. För jag vill inte vara ifrån Kalle längre. Måste ner och bara få vara. Och att han säger kom hem. Våra bilar, våra hundar. Alltså det känns så bra! Kommer sakna alla Goa vänner här hemma men denna gång ska jag hålla kontakten så det inte blir som när man flytta till Borlänge. Fast då fanns ju it Facebook heller. Haha. Nä ledsen vänner som drar och sviker er 2 veckor innan planerat men jag måste ner till mitt hjärta!!! Våga testa mina vingar. jepp bestämt!! Flytt nästa måndag!! Puss puss

Ovido - Quiz & Flashcards