Alla inlägg under mars 2012

Av Elin Jonsson - 17 mars 2012 07:41

Ja just nu känns det som om jag kan bestiga berg, och står på toppen och skriker av ren lycka..

Jag mår så sjukligt bra så tror inte det finns ord till det..:)

Hittat mig själv igen och känslan över det går inte att beskriva.. så skönt att kunna skratta och toka sig med vännerna, att vara social igen med allt å alla är en underbar känsla.. helt otroligt alltså att man kan må såhär bra...

å just inget spec som hänt heller, utan när man har hittat sig själv igen så mår man bara sååå bra.. älskar det verkligen..


gårdagen med strålande sol och tur på hästryggen gjorde så sjukt mycket alltså... måste ut fler gg i veckan å ska nog ta Hector på en hopp träning så jag får tillbaka den känslan oxå..fan va kul vi ska ha han och jag, å våren är påväg med stormsteg så snart ska vi ut och hoppa i skogen oxå.. love it......


börjar 11 idag och tänkte sova ut, men icke då, man vaknar pigg å allert vid 7.. ska ta mig en torven med dogsen sen ett härligt bad så man är helt redo för dagen. ska försöka hitta på massa tok med grabbsen idag tror jag.. iaf dom som vill.. mysa å bara ha det bra..:)


att hitta sig själv igen är en underbar känsla.. kan inte tacka mina vänner nog för hur mycket dom hjälpt mig och ryckt upp mig när jag fallit..fan ni är underbara ska ni veta..... å längtar tills Jana kommer hem, bara hon som fattas, trots hon är långt borta så har hon ändå stöttat å dragit mig ur detta skit på nå vis..älskar dig min vän.. skynda dig hem nu..

Av Elin Jonsson - 16 mars 2012 13:10

Jag blir jätte glad när Jens säger till mig att han tänker på mig hela tiden och saknar mig så det gör ont. Att jag bett honom försvinna ur mitt liv men ändå kommer han tillbaka och säger att han vill inte förlora mig. Att han är glad över att vi pratat ut om allt och att han vill ha den här chansen som jag ger honom. Men jag är sjukt less på denna lekstuga nu! Dubbelmoralen som han inte bara ger mig, säger en sak och gör en annan inte bara mot mig. Och jag är less på det. Chansen kommer finnas kvar, men han vet vad som gäller. Att stå fast å trampa är inte min grej. Jag blickar nu framåt och Jens kommer att stanna kvar i mitt liv på ett eller annat sätt för han vill inte gå. Han vill inte att jag ska försvinna, man kastar inte bara bort 2 år ihop, banden som finns mellan oss är fortfarande så starka att vi inte kommer gå åt olika håll hur mycket vi än bråkat å skrikigt på varandra så kan vi inte vara utan varandra heller. Så är det och kommer att vara. Jag är här för att stanna.

Av Elin Jonsson - 16 mars 2012 08:39

Kan man må bättre?? nää.. omöjligt..:)
Johan befallde mig att va hos honom igår för taco, alkohol, film och trevligt sällskap.. å det var det verkligen.:)

fan vad jag behövde den där kvällen alltså..massa skratt å tokigheter kan jag lova..


tvingade även johan att titta på paranormal aktivity 3..hihi vilken liten chicken han är alltså..hihi jag och thomas skratta rätt bra åt honom under den filmen..hihi...


inte sovit många timmar i natt å nu ska jag slänga i mig en brakfrukost innan det bär av till stallet med mette för en ridtur i det härliga vädret..:)


mår som en prinsessa och kan bara njuta av livet just nu.... woohooo...

Av Elin Jonsson - 15 mars 2012 13:58

ja jag är lite smått nervös faktiskt..... huvva hatar den här känslan egentligen men men inget att göra åt, den släpper så småningom:)


började dagen med att städa lägenheten, rätt skönt att få bort allt hundhår som nala släpper hela tiden..suck...

sen så tog jag mig en fika på nyan med Mette och Markus.. riktigt trevligt, släppt dogsen i skogen å skrattat åt hur knäppa dom är..helt seriöst mina hundar är inte friska, men det är inte matte deras heller så det jämnar ju ut sig..hehe


i morgon ska jag dra med mette till stallet så ska hon få testa Hector och jag Wilmer.. ska ju ta kära wilmer 1 vecka när Magdalena är utomlands så det kommer bli spännande..:))

men ska bli skönt att få komma upp på hästryggen igen och låta tankarna flöda och njuta av livet..


snart kommer Jens och ska hämta sin tvbänk, rätt skönt å bli av med den nu för just nu står den mitt i rummet och tar plats..:) inte så snygg inredning direkt men men vad gör man..hehe min nya tvbänk passade ju sjukt bra in iaf så jag är riktigt nöjd..


längtar tills efter löning så min kära Amanda kommer hit och ska bo hos mig och testa jobba på OKQ8 lite.. saknar henne så sjukligt mycket.. sen den 13e April så smäller det till, Då kommer min kära Jana hem så hon och Sandra ska invadera min lägenhet en hel helg...fan vad underbart det kommer att bli.. dom 3 bästa personerna hemma hos mig en hel helg,, hur ska jag klara av att säga adjö till Jana än en gång?? dumma dig som måste ha det jobb du har..Inte roligt längre ska du veta.... men jag kanske tar mig en resa till dig i sommar så jag får komma bort och vila upp mig lite..:))


huvva nä nu ska jag nog gö ett ryck här hemma.. vet dock inte med vad men något ska jag nog komma på att göra..:)


puss puss

Av Elin Jonsson - 14 mars 2012 11:25

Country roads take me home to the place i belong!!

Ja Sveg kommer alltid vara mitt hem.. Men borlänge ligger mig sjukt varmt om hjärtat just nu..

så om det inte går som planerat med jobbet så ligger nog en flytt dit inte långt borta.. Men vi får se..


sen är det lite kul att en viss person hör av sig och frågar om jag träffat någon annan och är så extremt kär, och om så var fallet så skulle vi lägga ner allt.. Oki? finns det ens något att lägga ner? tydligen så gör det de..

och jag har läst min blogg och mina inlägg på face och inget av dem uttrycker någon om att jag skulle vara jätte kär och träffat någon ny, så jag vet inte hur folk läser.. Men det har jag iaf inte gjort.. Jag är inte den typen av människa..

Mitt hjärta finns hos någon annan...


Jag är sjukligt trött på omogna, småungar som inte kan skilja på verklighet och inbillning.. trött på att få höra massa skit.. som jag sa till en viss person som är sjukligt less på ryktena och skandalerna, dom kommer ju från någonstans och han har fått läsa och veta både ett och annat under våra samtal igår och idag och inte bara ifrån mig. Och fick faktikt en tacksam mening tillbaka över detta.. sjuktligt less nu faktiskt...


Jag är en stark tjej med ett stort hjärta av guld som bryr mig om andra människor i första hand..

Jag står för det jag säger och tycker, och jag är inte rädd för att ta en diskussion...

Jag är omtyckt och har sjukt många vänner vid min sida som har varit ett stort stöd under denna svåra tid, vänner som jag inte ens stod kvar..helt sjukt vad jag är lyckligt lottad med dessa vänner och familj.. alla dessa varma kommentarer jag får från er ger mig sådan lycka att tårarna rinner längst min kind.. det är med vänner som er som gör att jag kommer klara mig igenom detta... <3


om någon har något att säga mig så ta det med mig direkt istället!

Av Elin Jonsson - 13 mars 2012 11:27

Ja det är mycket i mitt huvud just nu....

var fan skit drygt att åka hem till Sveg igår, hade lätt stannat kvar i min kära stad bara för att njuta....


hade iaf ett givande samtal igår kväll och fick svar på massor av mina frågor och vi pratade på ett sätt som jag verkligen saknat.. idag ska jag och ... ut till pappa och försöka stänga den där dumma dörren på ladan som blåst upp..

å eftersom jag är så höjdrädd så lär jag bli kvar på loftet om jag klättrar upp så då är det lika bra att ta med någon som kan det dära..:)


Idag kan vara början på något nytt..:) det känns så iaf, det känns riktigt bra alltså..:))


Av Elin Jonsson - 11 mars 2012 16:37

Kan inte tacka alla inblandade i helgen nog för hur roligt jag haft o hur mycket jag behövde detta. Massa skratt, dans och snyggingar. Helt underbart alltså. Men bästa var att få ett sms med texten att han längtade efter att få umgås med mig. Det värmde oerhört så jag hoppas min nästa lediga helg kommer fort. I morgon är det med tungt hjärta som jag måste styra bilen mot Härjedalen. Men med dessa nya krafter som jag funnit här så kommer det att gå jätte bra att komma hem. Ska mysa ner mig med chips, dipp och dricka ikväll å hoppas att sällskapet inte är borta allt för länge, men dessa matcher tar ju sin tid. Tack än en gång mina kära vännen. Gårdagens citat - jag biter dig lite, sen spöar dina polare mig! Haha tycker om denna person jätte mycket. Puss puss

Av Elin Jonsson - 10 mars 2012 18:07

dessa månader har varit dom värsta på länge, men det är inte mitt fel att vissa är omogna. men jag vet att jag iaf har vänner och är omtyckte så det lever jag på iaf...


har börjat hitta tillbaka till Elin igen..:) den där glada, goa tjejen som alla har saknat.. tack för denna helg med allt som erbjuds... fan vad jag älskar livet just nu.. jag ser ljuset i tunneln och jag ska ALDRIG mer blicka bakåt.. nästan så man ångrar det senaste året alltså.... huvva..... trodde verkligen på denna person, men dubbelmoralen i hans sätt bevisade hur vilsen han är faktiskt.. kan inte annat än tycka synd om honom faktiskt.. men jag önskar honom och hans hmm. aja hehe all lycka till i livet och världen och hoppas på att dom får det jätte bra ihop.. dom förtjänar varandra verkligen...:)) all lycka från mig har ni...


för jag har funnit min lycka igen..:))) trodde jag glömt hur det kändes när det var fjärliar i magen men huvva vad mysigt.. :) njuter av varje minut just nu..LOVE IT..:) 


tack för dessa pissiga månader för jag har funnit tillbaka till livet tack vara dessa.. puss puss puss puss <3

Ovido - Quiz & Flashcards